IKLAN BERBAYAR

Monday, May 25, 2009

DRAMA BERSIRI ARAHAN NAJIB A.M.N

Politik Malaysia ala caca merba yang di pandu Barisan Nyanyuk (BN) sekarang ini tidak ubah seperti sebuah drama pentasan yang sesuai ditayangkan di televesyen atau di Istana Budaya sebagai pentasan teater.

Bagi rakyat yang waras dan mempunyai daya pemikiran tinggi maka mereka akan melihat betapa dungunya pemimpin-pemimpin BN dalam memberikan arahan kepada para pelakon.

Pengarah No 1,Najib Altantuya nampaknya tidak pandai dalam pengaturan babak kerana setiap babak yang akan menyusul dapat dibaca oleh penonton yang waras dan tidak nyanyuk seperti pengarah drama.

Mungkin Rosmah tidak pandai menulis skrip untuk membuatkan penonton lebih tertarik.

Pengarah dan penulis skrip nampaknya tidak berjaya menghasilkan suatu drama yang boleh menarik perhatian penonton berasaskan jalan cerita yang waras dan munasabah.

Kegagalan menarik minat ini mengakibatkan terhasilnya suatu drama fiksyen dan hayalan semata-mata hingga terkeluar dari carta drama berasaskan kisah benar dan terpesong ke arah drama berunsurkan komedi.

Penonton yang nyanyuk sama seperti pengarahnya akan percaya bulat-bulat akan drama lakonan badut-badut sarkaz tersebut. Seperti kanak-kanak percayakan Superman,Batman dan cerita-serita tahyul lain.

Tapi bagi yang waras,yang cerdik dan tidak bodoh sama seperti pengarah dan badut-badut pelakon drama tersebut,mereka akan "gelak besar" macam Minrnawan Nawawi pakai POLIDENT,tak lekat lagi gigi palsunya.

Wahai rakyat Malaysia yang waras dan tidak nyanyuk seperti pemimpin dan ahli Barisan Nyanyuk (BN)....

Marilah kita terus gelak dan ketawa menonton drama ini....kita ini hakim.....kita hakimi bersama-sama drama ini.....nanti bila sampai hari Anugerah ke 13 nanti kita bagi undian kita samada nak bagi undi sokong atau undi tolak.

Buat masa ini kita bersabarlah dengan kerenah badut-badut sarkaz ini....kita masih tak dapat peluang besar lagi...dapat pun peluang kecil-kecil sahaja...terbaru di Penanti dan Manik Urai....

Nanti kita tunggu peluang besar peringkat pusat kita tukar terus krew drama pelawak ni....kita hantar krew-krew lama ni ke pertandingan Astro Raja Lawak......yang penulis skrip bernama Rosmah tu kita hantar ke program Tom-Tom Bak Aznil....

Lepas ni kita pilih pengarah yang lebih baik yang tak buat drama dah....tapi mengarah berasaskan realiti keadaan dan tak jadi badut-badut bodoh yang ikut telunjuk pengarah akibat bacul dan penakut.

Wahai Najib Altantuya dan Rosmah Shah Rukh Khan....hati-hati lah dengan NO 13 ye....Pilihanraya Umum yang ke 13 anda akan duhumban jauh bersama-sama juak-juak sarkaz......hai-hai bye bye lah jawabnya.....
(oleh;Abu Azizah)

No comments:

Post a Comment