IKLAN BERBAYAR

Thursday, May 14, 2009

UMNO DAN BARISAN NYANYUK (BN)TIDAK DAPAT GUGAT PR

Pesuruhjaya PAS Pahang, Dato' Tuan Ibrahim Tuan yakin kekuatan PAS gagal digugat melalui serangan media arus perdana, yang menjadi jentera propaganda Umno-BN.

Antaranya, termasuklah akhbar arus perdana, majalah, televisyen kerajaan dan swasta, pasukan keselamatan, Cawangan Khas, unit garak saraf Umno dan sebagainya.

"Semua agensi-agensi berkenaan telah dikenalpasti sebagai jentera propaganda Umno-BN dan ahli parti PAS tidak perlu melayan sebarang adu-domba musuh," katanya ketika ditemui di pejabatnya baru-baru ini.

Menurutnya, media berkenaan menjalankan propaganda dengan pelbagai cara tetapi semuanya menjurus ke satu arah iaitu memecahkan PAS. Maka ditimbulkan isu kononya pertembungan profesional dengan ulama. Isu ini dipilih kerana Umno-BN tahu kekuatan PAS berpunca daripada jalinan pelbagai latar belakang para pemimpinnya.

"Untuk merealisasikan cita-citanya, Umno-BN mereka cipta istilah dan dimainkan melalui media setiap hari untuk meracuni pemikiran mana-mana ahli PAS," katanya.

Beliau berkata, sepanjang dua dekad kepimpinan ulama, PAS sebenarnya telah berjaya melahirkan golongan 'profesional ulama dan ulama yang profesional' yang mempunyai kemahiran di dalam kedua-dua cabang ilmu.

Malah, katanya ada pemimpin PAS yang mempunyai kepakaran di dalam bidang agama tetapi pada masa sama merupakan seorang peguam sivil, begitu juga sebaliknya mahir di dalam bidang profesional dan mampu memperjelaskan isu-isu agama dengan berkesan.

"Ini adalah suatu kejayaan yang tidak terdapat di dalam Umno tetapi ada di dalam PAS," ujarnya.

Tuan Ibrahim yang juga ahli Jawatankuasa PAS Pusat berpendapat, PAS sedang mengalami perubahan besar apabila ia semakin dipercayai rakyat pelbagai kaum.

"Kita telah mengalami perubahan besar dan mendapat sokongan rakyat. Jika sokongan rakyat terus meningkat, tidak musthil PAS dan rakan-rakan didalam Pakatan Rakyat mampu memerintah negara," katanya. - mns_

1 comment:

  1. Salam Ustaz, memang betul cakap ustz trhadap agensi BN suka memporak perandakan PAS, terbaru agen ulama Mohamed Daud Iraqi bagitahu pemimpin pas terlibat rasuah juga, ana ingat ntah-ntah ketua Dewan Ulama tu pun dah jadi agen BN kot.

    ReplyDelete