IKLAN BERBAYAR

Wednesday, March 25, 2009

Najib-Netanyahu-SE"RUPA" TAPI TAK SE"????"




Saudara...
Sejak beberapa hari ini setiap kali melihat wajah bakal PM kita atau Prime Minister In Waiting yang bernama Najib atau ada yang menggelarnya "najis" atau ada juga yang gelarnya "mat port dickson" atau ada juga yang gelarnya "lanun monggolia"....saya sering teringatkan wajah Benjamin Netanyahu,Perdana Menteri Israel yang baru memenangi pilihanraya Israel dan sedang sibuk uruskan kerajaan perpaduan kononnya. Benjamin Netanyahu seorang yang sangat zalim,Islam musuh utamanya,semasa kempennya bagi memenangai pilihanraya "si syaitan" ini menjanjikan Israel yang lebih kuat dan melupuskan HAMAS serta teruskan kezaliman keatas Palestin.

Saudara...
Bakal Perdana Menteri di Malaysia belum pun jadi PM tapi sedikit sebanyak cara Netanyahu ini telah dipelajarinya bagi menindas musuh-musuh politiknya. Kadang-kadang saya terfikir juga,samada Najib yang meniru Netanyahu atau Netanyahu yang meniru Najib. Wajah mereka berdua pun hampir-hampir serupa sahaja. Entah lah....mungkin ada sebab Allah telah ciptakan sedikit sebanyak persamaan antara kedua-duanya.

Apapun mereka berdua ini nampaknya menjadikan "kuku besi" sebagai jalan pemerintahan,si Najib beriya-iya berucap di Perhimpunan Agung UMNO mendesak menolak pemimpin yang rasuah,tidak bermoral. Tapi nampaknya UMNO SEMAKIN BODOH apabila tidak dapat membezakan antara yang baik dan buruk. Kadang-kadang saya rasa kesian sangat kepada ahli-ahli UMNO ni. Dah jelas sangat pemimpinnya tidak bermoral,kaki rasuah,skandal dan kuat menipu...tapi kenapalah ahli-ahli UMNO ni terus ikut telunjuk pemimpin-pemimpin mereka. Kami ahli PAS kalau pemimpin buat salah,kami tak akan taat dan kami akan tegur mereka. Tapi UMNo ni betul-betul dah penakut,bacul sampai terpaksa guna gangster tak kiralah gangster berdaftar berpakaian seragam warna merah,biru atau 3 warna berbelang. Pemuda PAS masih terus bersabar.....ingatlah wahai ahli-ahli UMNO dan pemimpin-pemimpin UMNO.....jangan khianati demokrasi kerana padah menanti. Fikir-fikirlah sendiri.-OLEH ABUAZIZAH-

No comments:

Post a Comment