IKLAN BERBAYAR

Wednesday, April 22, 2009

SAMAN RM63,000,000.00 (RM63JUTA)-Pahang Bakal Bankrap????

Isu Pembalakan: Saman RM63 Juta Oleh Seruan Gemilang Makmur, MB Pahang Mohon Tangguh Perintah Buat Bayaran Untuk Syarikat Terbabit
KUANTAN- Satu permohonan akan difailkan di Mahkamah Tinggi di sini, esok bagi menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuantan semalam memerintahkan Menteri Besar Pahang, Dato' Seri Adnan Yaakob, membayar RM63 juta kepada sebuah syarikat berhubung kegagalan mematuhi kontrak konsesi balak. Ini disahkan oleh Penasihat Undang-Undang Kerajaan Negeri Pahang, Datuk Mat Zara'Ai Alias, ketika dihubungi hari ini. Mahkamah Tinggi Kuantan semalam mengarahkan Adnan melunaskan bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kepada Seruan Gemilang Makmur Sdn Bhd kerana melanggar perjanjian pemberian konsesi pembalakan di Mukim Bebar, Pekan Pahang. Dalam satu sidang media di sini, hari ini, Adnan berkata bayaran itu tidak dapat dilunaskan kerana kes itu belum diselesaikan. Pada 17 September tahun lalu, kerajaan Pahang diperintah Mahkamah Persekutuan membayar sejumlah RM60 juta kepada syarikat tersebut selepas kerajaan negeri gagal dalam usaha terakhirnya di Mahkamah Persekutuan untuk mendapat kebenaran merayu. Mahkamah itu mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Kuantan pada 25 Mei 2007 yang memerintahkan kerajaan Pahang membayar RM37,127,471.60 beserta faedah lapan peratus setahun mulai 31 Disember 2000. Adnan berkata, kes kerajaan negeri itu ditolak atas sebab teknikal dan kerajaan negeri tidak berpeluang membentangkan kes dengan sewajarnya. "Kita sudah memfailkan permohonan baru pada 22 Disember tahun lalu dan ini akan didengar Jumaat ini," katanya. Adnan menjelaskan kes saman itu membabitkan syarikat pembalakan dengan kerajaan negeri dan bukan dirinya seorang kerana laporan yang disiarkan media menggambarkan seolah-olah saman itu adalah antara beliau dan syarikat terbabit.

*****INGATKAN BN ni pandai sangat memerintah,rupanya memerintah sampai nak bankrap.
ADALAH LEBIH BAIK DI BUBARKAN KERAJAAN NEGERI DAN DI ADAKAN PILIHAN RAYA,BAGI PELUANG KEPADA RAKYAT PAHANG UNTUK MEMILIH KEPIMPINAN BARU. RASANYA INI LAH HADIAH BUAT UMNO DAN BARISAN NASIONAL YANG BERIA-RIA SAMBUT KEDATANGAN NAJIB KE KUANTAN TEMPOH HARI,PADA 18 APRIL.

PENUH KAIN RENTANG,BANNER,BANTING UCAP TAHNIAH,ENTAH BERAPA JUTA BN PAHANG HABISKAN DUIT BUAT SEMUA TU DAN BAYAR UPAH KEPADA KONTRAKTOR PEMASANGAN.

MEMBAZIR DUIT TAK TENTU PASAL,KAIN RENTANG BESAR-BESAR UCAP TAHNIAH PADA NAJIB MACAM NAJIB TU RABUN JE. TAK PERLULAH MEMBODEK SAMPAI KE TAHAP TU. UCAP TAHNIAH BERPADA-PADA LAH KALAU DAH TANGGUNG HUTANG SAMPAI NAK TERGADAI NEGERI.******

No comments:

Post a Comment